Opzetten van Onboarden

Onboarding, speciaal voor jullie ontwikkeld!

Herken je dit?

Een nieuwe collega gaat starten. Hoera! Maar dan? De manager wil dat de nieuwe medewerker zo snel mogelijk start, terwijl nog van alles geregeld moet worden. Van contract tot toegangskaart, van auto tot login. En dat zijn eigenlijk alleen nog maar basale zaken om van start te kunnen gaan.

Dan is er dag 1. Vaak best nog een goede dag! De manager en het team hebben min of meer wel rekening gehouden dat een nieuwe collega start. Men begint vol enthousiasme te vertellen en kennis over te dragen.

Dag 2 en daarna. Aih, de toegangspas werkt niet meer en na het inloggen blijkt dat de nieuwe medewerker toch niet bij alle systemen kan. Het team en de manager die op dag 1 klaarstonden, zijn nu bij een klant, werken thuis, of zijn enorm druk met hun eigen werkzaamheden. Voor de nieuwe collega voelt deze fase vaak als een assessment, in plaats van een warm welkom.

De nieuwe collega wordt niet goed ingewerkt. Hierdoor duurt het langer dan nodig voordat de collega daadwerkelijk een bijdrage levert. Dat werkt frustrerend en is voor niemand leuk. De kans op vroegtijdig verloop en ontevredenheid is groot.

Feest der herkenning?

Voorgaande zijn nog maar enkele voorbeelden welke zich voor kunnen doen tijdens het Onboarden van een nieuwe collega. Zijn ze herkenbaar? Dan klopt het dat je hier goed zit. Jullie staan aan het begin van het opzetten van een eenduidig, gestructureerd, doordacht en WOW Onboarding. Één troost, het kan alleen maar beter :).

Wij helpen bij het opzetten van jullie Onboarding

Onze aanpak is universeel. De oplossingen waarmee wij komen zijn echter speciaal voor jullie! Laten we eens bellen om af te stemmen hoe we jullie kunnen helpen.

Contact >

Wat doen we nog meer…

Onboarding Verbeteren >

Onboarding Regelen >