Waarom is Onboarding belangrijk

Over Onboarding wordt veel gezegd en geschreven. En laten we eerlijk zijn, het is geen hogere wiskunde. Er wordt veel tijd en geld besteed aan het aannemen van medewerkers. Veel minder aan Onboarding. Maar Onboarding is juist zo belangrijk. Wanneer medewerkers niet op een goede manier ontvangen worden, zijn ze zo weer weg. 

Waarom is Onboarding belangrijk
Waarom is Onboarding belangrijk

Uit diverse onderzoeken komt naar voren dat wanneer je meer aandacht geeft aan Onboarding, dat het verloop lager is. Medewerkers zijn tevens productiever en sneller wanneer je hen op weg helpt met de juiste hulpmiddelen en intern netwerk. 

Neemt niet weg dat het toch lastig is om dat goed te doen. 

Aandacht voor iedereen

Zoals de naam All Onboard doet vermoeden, gaat het bij ons niet alleen om de nieuwe medewerker, maar hebben wij bij Onboarding aandacht voor iedereen. Ook het team en de manager. Harvard Business Review (2017) geeft zelfs aan dat de rol van de manager cruciaal is in Onboarding. 

Wist je dat

  • 20% van de medewerkers binnen 45 dagen de organisatie verlaat
  • 77% van de medewerkers beslist in de eerste 6 maanden of ze blijven of vertrekken
  • Zie meer weetjes en inspiratie op onze Inspiratie-pagina

Onboarding Journey

Wil je weten hoe het met jullie Onboarding staat? All Onboard brengt jullie inwerktraject in kaart door middel van de Onboarding Journey. We bekijken dan de contactmomenten leggen daarmee bloot welke dingen wel en niet goed gaan.

Onboarding Journey >